Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Represe vůči řidičům neodržujícím předpisy je nutná, ale nesmí společensky likvidovat!

2. 11. 2016 12:39:21
Seminář Změna bodového systému pořádal Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny. Zdroj je na konci blogu.

K návrhu ministra dopravy Ťoka bych poznamenal.

1. Je správné, aby se represe vůči automobilistům, kteří neododržují dopravní předpisy, zvýšila, protože počet automobiů neustále přibývá a někteří nedodržují dopravní předpisy a ohrožují tak ostatní účastníky silničného provozu a chodce.


2. Je otázkou, jakým způsobem trestat řidiče. Jsem obecně jednoznačně proti systému finančních pokut, protože nemají správný výchovný charakter a mají velmi rozdílné dopady na viníky na základě jejich rozdílných majetkových poměrů. Někoho může drakonicky vysoká pokuta zlikvidovat tím, že nebude mít peníze na zaplacení a dostane se do rukou privátních exekutorů a naopak bohatý bez problémů zaplatí vysokou pokutu a výchový účinek se u něj míjí.


3. Proto navrhuji, aby trestání řidičů bylo formou bodového systému a zákazu řízení a kombinací těchto metod. Finanční pokuty by měly být spíše doplňkovým trestem a měly by se pohybovat v řádu stokorun.


4. Jsem přesvědčený, že správným, výchovným a společensky nelikvidujícím trestem je zákaz řízení na určitou dobu. Z toho mají řidiči obavy, ale zároveň je to společensky nelikviduje jako např. finanční pokuta, kterou nemohou zaplatit, protože na ni nemají peníze a skončí v rukou privátních exekutorů. Metoda finančních pokut totiž trestá viníky i v jiné oblasti než v oblasti řízení motorových vozidel a může jim zničit život, což je nepřijatelné.


5. Pokud navrhovatelé přesto neustoupí od metody vysokých finančních pokud (měli by o tom přemýšlet), tak se mi líbí lidský přístup, cituji: "Podle ředitele odboru legislativy ministerstva dopravy Martina Vavřiny ministerstvo navrhuje, aby bylo možné stanovit pokutu pod zákonnou hranicí, a to až do výše jedné pětiny, zejména pro sociálně slabší obyvatele."...
Argumentace podnikatele Pilného, cituji: "Jediný bonus, který jsem v návrhu objevil, je, že ten, kdo má na krku sedm exekucí, dostane sníženou pokutu,“ uvedl Pilný." je demagogická a zavádějící, protože uvedl záměrně exekuce, ale ve skutečnosti se jedná o občany, kteří mají nízké příjmy. Zohlednit výši finanční pokuty k majetkovým poměrům viníka považuji za lidské, mravné a pro viníka výchovné a zároveň společensky nelikvidující.
Nebo je snad povinností každého občana mít vysoké příjmy? Někomu stačí ke šťastnému životu málo peněz, ale jiné pro něj vyšší hodnoty.


6. Souhlasím s politikou vůči řidičům, kteří získali řidičské oprávnění před méně než dvěma roky. Nemají zkušenosti a proto je nutné je vést k větší zodpovědnosti.


7. Doporučoval bych řešení problému s hlučností motorek. Někteří motorkáři bezohledně akcelerují ve městech, upravují si záměrně výfuky na vyšší hluk než je povoleno technickým průkazem. Stát tento problém nedostatečně řeší i když nadměrný hluk škodí zdraví. V minulosti jsem četl, že policie bude mít k dispozici mobilní zařízení na měření intenzity hluku v terénu, což by řešilo problém, protože údajně motorkáři, kteří si upravují motorky na vyšší hluk před kontrolou na STK, motorku uvedou do souladu s technickým průkazem a po kontrole ji opět vrátí do původního stavu s vyšším hlukem. Před několika dny jsem sledoval v televizi rozhovor s jedním fotbalistou, který se k úpravě výfuku u motorky veřejně přiznal, aby prý vydávala vyšší hluk.

https://www.novinky.cz/domaci/419314-pokuta-sto-tisic-za-bouracku-tok-jde-na-ridice-zhurta.html

Autor: Zdeněk Steinbauer | středa 2.11.2016 12:39 | karma článku: 19.84 | přečteno: 564x

Další články blogera

Zdeněk Steinbauer

Skandální diskvalifikace Petera Sagana, Tour de France si dala vlastní gól....

Četl jsem, že Peter Sagan je diskvaifikovaný z celé Tour de France. Zásadně s tím nesoulasím a je to skandální.

4.7.2017 v 22:22 | Karma článku: 34.69 | Přečteno: 2259 | Diskuse

Zdeněk Steinbauer

Stop "nadvládě automobilů" ve městech aneb města patří lidem, ne automobilům.

Úvodem bych chtěl říct, že města patří lidem a ne automobilům. Je to klíč k řešení problému zvaný automobilismus ve městech.

1.7.2017 v 10:47 | Karma článku: 31.63 | Přečteno: 3096 |

Zdeněk Steinbauer

O nevině, vině rozhoduje v právním státě nezávislá justice, ne politici, média či "ulice"

Zásahy prezidenta Zemana a ministra spravedlnosti Pelikána do probíhající "kauzy Rath" považuji za skandální ohrožení jednoho z pilířů demokratického systému nezávislé justice.

13.6.2017 v 13:20 | Karma článku: 14.03 | Přečteno: 515 | Diskuse

Zdeněk Steinbauer

Korektnost je slušnost, nehrajme si se zlem, historie vypráví....

Zaujal mě článek, ve kterém je rozhovor s místopředsedou Nejvyššího soudu panem Fialou s titulkem "Vedle základních lidských práv by měly existovat i základní povinnosti, tvrdí místopředseda Nejvyššího soudu". (Odkaz dole.)

24.3.2017 v 11:44 | Karma článku: 13.59 | Přečteno: 1139 |

Další články z rubriky Politika

Zdenek Horner

Kolektivní reprezentace, kulturní rasismus a terorismus

Kdybych byl novinářem na středním východě, tak bych například o incidentu „Natálka“, kdy rozjaření teenageři hodili zápalnou láhev do okna domu se spícími „nepřáteli“ všech, psal jako o terorismu vůči vlastním obyvatelům.

24.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 3.70 | Přečteno: 204 | Diskuse

Jan Dvořák

Dobře, že před 70 lety neexistoval internet, možná bychom naletěli Marshallovi na plán

V době, kdy začal dostávat jasnější obrysy tzv. Marshallův plán obnovy evropského hospodářství, mohlo by jeho odmítnutí Gottwaldovou vládou vyvolat na "prasíti" široce sdílený nesouhlas neuvědomělé veřejnosti.

24.7.2017 v 18:26 | Karma článku: 15.82 | Přečteno: 357 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Odpověď pedagožce ve výslužbě

Napsala kolegyně blogerka Libuše Havlíková, sama sebe představující jako učitelku v důchodu, několik vět týkajících se aktuální situace v Jeruzalémě, které vyžadují rychlou a okamžitou odpověď.

24.7.2017 v 12:50 | Karma článku: 38.75 | Přečteno: 1750 | Diskuse

Pavel Šutka

Přímá volba prezidenta očima právníka - Díl. 1 - Proč právě 50.000 podpisů?

Proč při volbě prezidenta sbíráme právě 50.000 podpisů? Je to málo? A nebo moc? A jak se výše požadovaných podpisů vyvíjela po celou dobu snahy zavést v ČR přímou volbu prezidenta?

24.7.2017 v 12:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 1424 | Diskuse

Jan Dvořák

Merkelová je kotva stability. Myslel to Seehoffer upřímně? Známe odpověď

K překvapení většiny Bavorů, ale též valné části obyvatel „zbytku“ Německa, se bavorský premiér a šéf CSU Seehoffer vyslovil nadmíru příznivě o kancléřce Merkelové, ačkoli dříve se do ní strefoval, kudy chodil.

24.7.2017 v 9:24 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 699 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 26.78 Průměrná čtenost 1177

názory o životě



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.