Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilisté, zameťte si před svým prahem aneb hon na uhelné čarodějnice

27. 01. 2017 13:24:53
Sleduji až hysterii, která je vyvolávána vůči lidem, kteří topí uhlím (mnohdy nemají jinou možnost z technických důvodů, protože nejsou napojeni na centrální rozvod nebo z finančních důvodů, když např. plyn je extrémně drahý),

paradoxně od lidí, kteří patří do skupiny lidí, tj. účastníků automobilové dopravy, kteří jsou největšími znečišťovateli ovzduší např. v největších městech v Praze a Brně (dle důvěryhodné ročenky ČHMÚ).

Logicky se dá z toho vyčíst, že když velká města jsou nejvíce znečištěna automobilovou dopravou, takže nejvíce lidí je zasaženo znečištěním z automobilové dopravy. Pokud v malých obcích či vesnicích se podílí na znečištění významně i lokální topeniště, je otázkou, jestli i v malých obcích a na vesnicích jsou lokální topeniště hlavním znečišťovatelem nebo je to také jako ve větších městech automobilová doprava, která je neuvěřitelně doslova skoro všude, tj. i malá města tzv. "praskají ve švech" pod náporem automobilové dopravy. Problémem je, že řidiči nejsou vůbec pod žádným tlakem, aby přemýšleli o tom, jestli je jejich jízda nutná nebo ne.


V souvislosti s tzv. kotlíkovými dotacemi bych se zeptal, proč stát nehradí chudým lidem celé náklady na výměnu kotle i s instalací, aby skutečně starý kotel vyměnili a proč místo toho stát dotuje výměnu kotle i bohatým, je to proti logice vyměnit staré kotle. Hradit 70% nákladů je sice významné, ale pro chudé může být zbývajících 30% nákladů neřešitelný problém. Ptám se, chce stát, aby lidé vyměnili staré kotle? Proč tedy podle toho nenastaví svoji politiku v tzv. kotlíkových dotacích?


Na základě výše uvedeného jsou verbání útoky řidičů automobilů vůči lidem, kteří topí uhlím pokrytectvím. Pro ně platí, aby si nejdříve "zametli před svým prahem" a poté aby moralizovali o druhých.


Chápu, že je jednodušší regulaci či represi provádět vůči lidem topících uhlím než vůči účastníkům automobilové dopravy, protože obě skupiny mají nepoměřitelný vliv, tj. počet lidí topících uhlím je daleko méně než účastníků automobilové dopravy. Regulovat automobilovou dopravu je "noční můrou" i pro řadu politiků, protože s automobilem jezdí drtivá většina voličů. Ale "strkáním hlavy do písku" situaci nezlepšíme, ale naopak zhoršíme a v budoucnosti se nám to vrátí jako bumerang. Slyšel jsem v televizi náměstka primátorky Dolínka, který odůvodňoval neochotu regulovat automobilovou dopravu demagogickým argumentem, že přece nebudou bránit tomu, aby např. byla automobilem odvezena babička k lékaři. Ptám se, myslí to vážně? Vůbec se nejedná o toto, jedná se o zcela zbytečné nebo ne nezbytně nutné jízdy sem a tam po městě, které lze vůbec nevykonat nebo je vykonat MHD, na kole (duben-říjen) či vlakem. Jde o to, aby řidiči automobilů měli zodpovědnost, aby přemýšleli, jestli je jízda nutná. Myslím, že pouhým apelem na dobrou vůli to nepůjde, budou muset přijít regulace.

Na závěr cituji odborníka Českého hydrometeorologického ústavu Ondřeje Vlčka, cituji: "Doprava v Praze je převažujícím zdrojem emisí jak tuhých znečišťujících látek, tak oxidu dusičitého, z něhož následně atmosféře chemickými a fyzikálními procesy takzvané sekundární aerosoly. Při chybějícím těžkém průmyslu a faktu, že vytápění domácností je převážně dálkové, nebo na plyn, je doprava v centru Prahy skutečně hlavním zdrojem znečištění."

Autor: Zdeněk Steinbauer | pátek 27.1.2017 13:24 | karma článku: 33.32 | přečteno: 2494x

Další články blogera

Zdeněk Steinbauer

Skandální diskvalifikace Petera Sagana, Tour de France si dala vlastní gól....

Četl jsem, že Peter Sagan je diskvaifikovaný z celé Tour de France. Zásadně s tím nesoulasím a je to skandální.

4.7.2017 v 22:22 | Karma článku: 34.69 | Přečteno: 2259 | Diskuse

Zdeněk Steinbauer

Stop "nadvládě automobilů" ve městech aneb města patří lidem, ne automobilům.

Úvodem bych chtěl říct, že města patří lidem a ne automobilům. Je to klíč k řešení problému zvaný automobilismus ve městech.

1.7.2017 v 10:47 | Karma článku: 31.63 | Přečteno: 3096 |

Zdeněk Steinbauer

O nevině, vině rozhoduje v právním státě nezávislá justice, ne politici, média či "ulice"

Zásahy prezidenta Zemana a ministra spravedlnosti Pelikána do probíhající "kauzy Rath" považuji za skandální ohrožení jednoho z pilířů demokratického systému nezávislé justice.

13.6.2017 v 13:20 | Karma článku: 14.03 | Přečteno: 515 | Diskuse

Zdeněk Steinbauer

Korektnost je slušnost, nehrajme si se zlem, historie vypráví....

Zaujal mě článek, ve kterém je rozhovor s místopředsedou Nejvyššího soudu panem Fialou s titulkem "Vedle základních lidských práv by měly existovat i základní povinnosti, tvrdí místopředseda Nejvyššího soudu". (Odkaz dole.)

24.3.2017 v 11:44 | Karma článku: 13.59 | Přečteno: 1139 |

Další články z rubriky Politika

Zdenek Horner

Kolektivní reprezentace, kulturní rasismus a terorismus

Kdybych byl novinářem na středním východě, tak bych například o incidentu „Natálka“, kdy rozjaření teenageři hodili zápalnou láhev do okna domu se spícími „nepřáteli“ všech, psal jako o terorismu vůči vlastním obyvatelům.

24.7.2017 v 22:51 | Karma článku: 3.70 | Přečteno: 204 | Diskuse

Jan Dvořák

Dobře, že před 70 lety neexistoval internet, možná bychom naletěli Marshallovi na plán

V době, kdy začal dostávat jasnější obrysy tzv. Marshallův plán obnovy evropského hospodářství, mohlo by jeho odmítnutí Gottwaldovou vládou vyvolat na "prasíti" široce sdílený nesouhlas neuvědomělé veřejnosti.

24.7.2017 v 18:26 | Karma článku: 15.82 | Přečteno: 357 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Odpověď pedagožce ve výslužbě

Napsala kolegyně blogerka Libuše Havlíková, sama sebe představující jako učitelku v důchodu, několik vět týkajících se aktuální situace v Jeruzalémě, které vyžadují rychlou a okamžitou odpověď.

24.7.2017 v 12:50 | Karma článku: 38.75 | Přečteno: 1750 | Diskuse

Pavel Šutka

Přímá volba prezidenta očima právníka - Díl. 1 - Proč právě 50.000 podpisů?

Proč při volbě prezidenta sbíráme právě 50.000 podpisů? Je to málo? A nebo moc? A jak se výše požadovaných podpisů vyvíjela po celou dobu snahy zavést v ČR přímou volbu prezidenta?

24.7.2017 v 12:17 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 1424 | Diskuse

Jan Dvořák

Merkelová je kotva stability. Myslel to Seehoffer upřímně? Známe odpověď

K překvapení většiny Bavorů, ale též valné části obyvatel „zbytku“ Německa, se bavorský premiér a šéf CSU Seehoffer vyslovil nadmíru příznivě o kancléřce Merkelové, ačkoli dříve se do ní strefoval, kudy chodil.

24.7.2017 v 9:24 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 699 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 26.78 Průměrná čtenost 1177

názory o životě



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.